İnternet ve Telefon Abonelikleri İçin Yeni Dönem Başlıyor
Tüketici Hakları Yönetmeliği üzerinde yapılan düzenlemelerle birlikte internet ve telefon aboneliklerinde yeni bir dönem başlıyor. Resmi Gazete'de yayımlanan düzenlemeye göre birçok konuda yeniden düzenleme yapıldı.
Bilişim Teknolojileri Kurumu tarafından Tüketici Hakları Yönetmeliği üzerinde yapılan düzenlemelerin öne çıkan başlıklarını direkt olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan kendi Twitter hesabından yaptığı paylaşımla duyurdu.
Dr. Ömer Fatih Sayan'ın yaptığı bilgilendirme paylaşımlarına göre kullanıcılar artık aboneliklerini e-Devlet Kapısı sistemi üzerinden başlatabilecekler. Bununla birlikte telekominikasyon şirketlerinin kullanıcılara dayattığı bir kampanyaya üye olan kullanıcının o kampanya ile başka kampanyalara dahil edilmesi de engellenmiş oluyor. Yani artık hangi kampanyaya onay veriyorsanız sadece o kampanyaya üye olmuş oluyorsunuz.
Bununla birlikte belki de yapılan düzenlemeler arasında ebeveynleri en çok rahatlatacak düzenlemenin, birden fazla hattı olan kullanıcıların diğer hatlarındaki işlem yetkilerini kısıtlayabilmesi olacak. Böylece ebeveynler çocuklarının kullandıkları hatlarda sürprizle karşılamak zorunda kalmayacaklar.
Taahhütname Süresi En Fazla 24 Ay ile Sınırlı Olacak
Artık telekominikasyon şirketleri 24 aydan uzun vadeli taahhüt yapamayacaklar ve taahhüdün bittiğine ilişkin kullanıcılarına bilgilendirme yapmak zorundalar. Bu düzenleme kullanıcılar taahhütlerinde zaman aşımından kaynaklı olarak ya da taahhütlerinin bittiğinden habersiz bir şekilde kullanımlarına devam ettiklerinden karşılarına çıkan sürpriz faturalarla karşılaşmak zorunda kalmayacaklar. Yapılmış düzenlemelerden tüketici açısından yararlı olanlarından bir tanesi ise hangi işlemlerin taahhütlerine aykırı olduğunun şeffaf bir şekilde bildirilmesi zorunluluğu olacak. Böylece tüketiciler taahhütlerinin içeriği konusunda detaylı bir şekilde bilgi sahibi olacaklar.
Ayrıca kullanıcılar telekominikasyon şirketleri tarafından sağlanan internet aboneliklerinde, şirketlerin vaad edilen internet hızını sağlayamamaları durumunda herhangi bir ceza ödemeden ya da cayma bedeli ödemeden aboneliklerini sonlandırabilecekler.
Aşağıdaki akıştan Dr. Ömer Fatih Sayan'ın tweetlerinin detaylarını da okuyabilirsiniz.
BTK'nın Tüketici Hakları Yönetmeliği'nde yaptığı düzenlemeler Resmî Gazete’de yayımlandı.
— Dr. ÖMER FATİH SAYAN (@ofatihsayan) January 17, 2022
Düzenleme, haberleşme hizmetlerinde vatandaşlarımızın haklarını daha güçlü koruduğumuz ve #DijitalTürkiye hedeflerimizi gerçekleştirdiğimiz birçok yenilik içeriyor.
Detaylar şöyle:👇 pic.twitter.com/zYBkzQwOqt
Hiç yorum yok: