Teknoloji Haberleri

Akıllı Telefon Haberleri

Oyun Haberleri

Sosyal Medya Haberleri

Ads Top

Tizen Uygulama Mağazası Kapandı

Samsung, 2017 yılından sonra akıllı telefonlarda kullanmama kararı aldığı Tizen işletim sistemini artık desteklemeyeceğini duyurmuştu. Son yapılan açıklamaya göre ise Tizen'in uygulama mağazasını kapattığını duyurdu.

 tizen-uygulama-magazasi-kapandi-teknoend

Akıllı telefon piyasasında Android'in üstünlüğüne karşı bir başkaldırı olarak ortaya çıkan Tizen işletim sistemi bilindiği üzere Samsung'un uzun yıllardır üzerinde çalıştığı bir mobil işletim sistemi karşımıza çıkmıştı. Samsung, aldığı bir kararla 2017 yılından akıllı telefonlarında Tizen işletim sistemini kullanmayı bırakmış ancak bu işletim sistemine gerek giyilebilir teknoloji ürünlerinde gerekse bazı akıllı ev sistemlerinde desteğini vermeyi devam ettirmişti.

Samsung, 2020 yılında tanıtımını yaptığı Galaxy Wacth serisinde Google'ın WearOS işletim sistemini kullandığını ve bundan sonraki ürünlerde de aynı işletim sistemini kullanacağını açıklamasından sonra Tizen için olumsuz bir sürecin başladığı o dönemin teknoloji gurmelerince konuşulmaya başlanmıştı. İşte bu beklenen kötü haber ise Samsung tarafından yapılan son açıklamayla kullanıcılara duyuruldu. Yapılan açıklamaya göre Samsung, Tizen işletim sisteminin uygulama mağazasını hem mevcut kullanıcılar için hem de yeni kullanıcılar için erişilebilir olmayacağını açıkladı.

Bir dönemin en büyük işletim sistemlerinden biri olarak görülen ve akıllı telefon piyasasında tüm dengeleri alt üst etmesi beklenen Tizen işletim sisteminin sonunun görülmesi her ne kadar acı verici olsa da Samsung'un da bu işletim sistemi için yeterli adım atmadığı da teknoloji camiasında sıkça konuşulan konulardan birisiydi.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.